シシルドベルマーク

和訳の記録保管用

WAITING FOR YOU (SILENT HILL 4) 和訳

作詞:Joe Romersa and Hiroyuki Owaku

作曲:Akira Yamaoka

 

2004年に発売されたホラーゲーム『サイレントヒル4 -ザ・ルーム-』の

サウンドトラックに収録されている曲。

映画版(1作目)にも登場。

Silent Hill Wiki より)

 

 

Waiting For You    
    

Your gentle voice I hear
Your words echo inside me
You said you long for me
And that you love me

 

And I want to see you too
Feels just like I'm falling
Is there nothing I can do?
Wonder if you hear my calling

 

I'm here and waiting for you
Where are you?
I can't find you
I'm here and waiting for you
I'll wait forever for you

 

Mom's gone to heaven now
Why won't she come back down?
Does she have someone she loves more than me?
I thought I could love you better
We were always together
If we took some time apart
You would finally know my heart

 

I'm here and waiting for you
Where are you?
I can't find you
I'm here and waiting for you
I'll wait forever for you

 

I fell in love with you and now you're gone
There's nothing left within my lonely room without you

 

I'm here and waiting for you
Where are you?
I can't find you
I'm here and waiting for you
I'll wait forever for you

 

I'm here and waiting for you
Where are you?
I cannot
I cannot find you
I'm waiting for you
Where are you?
Where are you?

    

 

あなたの優しい声がまだ耳に残っている
あなたの言葉がまだ頭の中にこだましている
あなたは言った、私が恋しいと
私を愛していると

 

私もあなたに会いたい
落ちていくような感覚
私にできることはもう残されていないのか
あなたにこの声が届いているのかさえ分からない

 

私はここにいる、あなたを待っている
どこにいるの?
あなたを見つけられない
私はここにいる、あなたを待っている
永遠に待ち続けるだろう

 

母さんは天国へ行ったのだという
なぜ彼女は戻ってこないのだろう
見つけたのだろうか? 私よりも愛する誰かを
もっと上手にあなたのことを愛せると思っていた
私たちはずっと一緒だった
今は少しの間、離れ離れになっているだけ
きっと最後には私の心をわかってくれるはず

 

私はここにいる、あなたを待っている
どこにいるの?
あなたを見つけられない
私はここにいる、あなたを待っている
永遠に待ち続けるだろう

 

あなたを愛していた あなたは去ってしまった
何も残っていない あなたを失った私だけがいるこの部屋には

 

私はここにいる、あなたを待っている
どこにいるの?
あなたを見つけられない
私はここにいる、あなたを待っている
永遠に待ち続けるだろう

 

私はここにいる、あなたを待っている
どこにいるの?
見つけられない
あなたを見つけられない
あなたを待っている
どこにいるの?
どこにいってしまったの?

 

 

 

母親に言及していることもあって、4のサントラのほかの歌のようにウォルターの心情を表したものかと思っていたのですが、Wikiによると2のメアリーとジェームズの歌でもあるらしいです。